Vraag het je klantenAls wij met klanten aan de slag gaan vragen we altijd wat hun producten en diensten zo bijzonder maakt.

Vaak krijgen we dan een vrij algemeen antwoord. Zoiets als: wij leveren kwaliteit of wij werken duurzaam.

Als ik doorvraag, lukt het niet altijd gemakkelijk dit te concretiseren. Waaruit blijkt het dan dat je kwaliteit levert vraag ik dan. Het antwoord daarop komt vaak moeizaam.

Zelf vragen wij het aan onze klanten. Laatst zei een klant dat hij het zo leuk aan ons vond dat wij met hem meedachten. Wat bedoel je precies, vroeg ik hem. Hij vertelde dat hij het gevoel had dat wij echt probeerden hem en zijn bedrijf en zijn ambities te leren kennen voordat we met advies kwamen.

Voor ons, behalve een mooi compliment, waardevolle informatie. Die kunnen wij bijvoorbeeld gebruiken voor onze website.

Mijn tip voor jou is om hetzelfde te doen. Vraag aan je klanten waarom ze bij jou komen. Ga het gesprek met hen aan en vraag goed door. Doe vervolgens iets met de informatie die je van hen krijgt.

Succes!

Vraag het je klanten!